MOVING TO PRAGUE ~ ERASMUS

September 23, 2017

Moja cesta za dobrodružstvom začala v štvrtok večer (teda.. v podstate ešte v stredu, keď som sa balila), kedy som nastúpila do žltého vlaku na ceste do Prahy. Cestovali so mnou moja mamka a sestra a cestu sme si celkom užili. Najprv nám nešlo wi-fi a chceli sme pozerať seriál, ale pustili sme si aspoň hudbu na Spotifi a rozprávali sa. Ja som písala aj nejaké články a sestra si prepisovala veci do školy. Nakoniec sme sa ale pripojili a síce nám niekedy pripojenie vypadávalo, jednu epizódu zo seriálu sme pozreli.

Vo vlaku sme veľa nenaspali (teda aspoň ja a mamka nie) a ráno sme boli na nohách už od piatej. Prišli sme do Prahy, kúpili sme si lístky na metro a s tými kuframi sa dotrepali až na “koniec sveta (mesta)”, na Kolej Hostivař. Boli sme tu skoro a úradné hodiny mali až od 8:00, tak sme ešte vyše hodiny čakali v hale a nakoniec som po podpísaní papierov dostala aj kľúč od izby. Bola som prvá a tak som rozmýšľala, či ma ubytujú s niekým, kto prišiel deň predtým, alebo budem na izbe najprv sama. Po príchode som ale spoznala svoju novú spolubývajúcu z Nemecka, ktorá pricestovala ešte večer.

Izba je v pohode, priznám sa, že som čakala aj niečo horšie, takže som rada. Máme vlastnú kúpeľňu (sprcha je síce trošku malá, ale dá sa prežiť) a máme aj skrine, takže pecka. Dlho sme sa ale nezdržali, pretože sme sa rovno vydali do mesta na registráciu, ktorú sme mali o 10:00. Našli sme to v pohode, síce za pomoci Google Maps (ktoré budem využívať asi často) a strávili sme tam dosť dlho - dve hodiny aj niečo. Po registrácii sme sa vydali na obed, pretože som od rána jedla len jeden croissant v RegioJete a okrem toho nič iné. Zapli sme si pomocníka (rozumej Google Maps) a blízko nás sa nachádzala reštaurácia Home Kitchen, takže sme na obed zamierili tam. Celý deň sa potom niesol v znamení nákupov - hlavne veci na internát - rýchlovarnú konvicu, lampičku na stôl, veci do kuchyne a tak ďalej.

Večer sme sa ešte stretli s mamkinou známou, ktorá nás trošku previedla po večernej Prahe, boli sme na kávičku a koláčik, čo-to nám povedala a večer som sa na internát vrátila okolo desiatej. Vybalila som si veci, dala si sprchu a o polnoci som si ľahla do postele. Ani neviem kedy a zaspala som. Mamka s Dadou spali ešte túto noc v Prahe, v hoteli veľmi blízko internátu a ráno sme sa stretli o deviatej. Dnešok sme si vyhradili na nákupy - začali sme na Václaváku vo Foot Locker-i a postupne sme sa dostali až do Palladia. Tam sme si dali aj obed - veľmi dobrý Caesar šalát, mamka si dala sviečkovú a Dada nebola hladná, haha. Potom sme ešte chvíľku nakupovali a zamierili sme na Hlavní nádraží, odkiaľ išiel mamke a Dade vlak domov.

Ja som sa ešte cestou späť na “kolej” zastavila v Tescu a kúpila si pár vecí na večeru. Plánujem si urobiť nejakú čínu a ryžu a keďže internet na izbe zatiaľ nemáme a wi-fi máme len dole v hale, neviem čo budem robiť večer. Zajtra by som sa chcela ísť pozrieť na Bloges ART Market a určite so sebou zoberiem aj foťák. :) Tak sa zatiaľ majte!

5 comments

1. Držím palce a poriadne si to tam uži! :) °₊·ˈ

Blog de la Licorne

ReplyDelete
  2. Tak to ti držím palce :) praha je krásná :) mě čeká stěhování do Prahy v srpnu 2018, tak doufam, že to bude v pohode 😅😊

S láskou Vita Brunettes

ReplyDelete
  3. velmi velmi drzim palce!! ja sa do prahy stahujem v sobotu na cele dva roky studia a som velmi zvedava ako to cele dopadne! :D kebyze nahodou mas volnu chvilu mozes mi napisat na ig do directu @ifonka_ a mozeme pozdielat postrehy haha
    Ivana xx

4. praha je môj sen spojený s výškou. študovať a bývať tam tých 6 rokov si želám už celkom dlho, no ešte som na tú ideu neprehovorila moje najbližšie okolie, ktoré je akosi proti..

ReplyDelete
  5. Dúfam, že si Prahu užiješ! Ja som tam chodievala kedysi dosť často, takže ju mám pochodenú celú a aj tak verím, že by som stále našla nové skvelé miesta, podniky, reštaurácie .. takže užívaj, objavuj!

www.nasklee.com

Latest Instagrams

© G A L K V I N N E. SINCE 2015. ALL RIGHTS RESERVED. DESIGN BY FCD.